Inte planerat men bra ändå!

 
 
 
Galet vacker lördag och jag har precis varit ute på en stärkande promenad, det behövde jag!
 
 
 
 
 
 
 
Jamen hej på er
 
 
Här sitter jag och bloggar mitt på dagen då jag egentligen skulle suttit på jobbet.... Det började igår då jag skulle dra iväg för ett kvälls-skift. Gick ut och skulle starta bilen....DÖD! Alla mina närmaste - ja A och mina föräldrar och Filippas pappa är typiskt nog bortresta, så lägligt NOT!
 
Fick tag på en kollega och vän som ryckte ut för att hämta mej. Skulle jobba fram till 22 och sedan börja 06 i morse.... Att fixa skjuts hem i går kväll var inga problem men att skrämma upp någon en lördag morgon vid 05.30 kändes inte aktuellt! Som tur var fanns extrapersonal så jag fick helt enkelt ta semester idag.... Att prommenera in till jobbet 8 km kl 05 en januarimorgon kändes inte heller lockande kan jag säga!
 
 
 
 
Ja ja jag tar verkligen till vara på denna oplanerade ledighet och var ute redan vid 07-tiden för att fortsätta med skottningen. Sedan har jag kavlat upp ärmarna och städat tvättstugan! Skåp, tumlare, tvättmaskin, avlopp värmepanna - ja allt har jag putsat!
 
Dessutom håller jag på att frosta av frysen och just nu känner jag mej SÅ nöjd med mej själv!
 
Om kraften och viljan är tillräckligt stor så ska jag även fortsätta att rensa på Nikkis rum (gäller att passa på då hon är bostrest så hon inte ser vad mami eventuellt rensar bort ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har ni sett en sådan nertyngd "herre" förut....??
 
Vår utegran bär den största av bördor och snart lägger han sig nog helt raklång ned för en sista vila!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa gosiga vinterskor kunde inte ha kommit lägligare! Hittade dom på Ellos rea för knappt 300 pix, DET kallar jag ett fynd!
 
 
 
 
 
 
 
 
Alltså det är så galet mycket snö så jag kan inte minnas senast vi hade det såhär.... Men i morgon skulle det tydligen bli stormbyar ( hjääälp) och jag kan bara tänka mej hur hektiskt vi kommer att ha det på jobbet!!
 
Jo jag planerar såklart att arbeta i morgon för i eftermiddag kommer mina föräldrar hem igen och jag kan låna en bil av dem!
 
 
 
 
 
 
ha det nu så bra
 
//PIllan


Jättefin blogg, härliga bilder 😊. Kolla gärna in min blogg, morsanstips.blogg.se// Ha det gott





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se