Fy vad äckligt!

 
 
 
Hej på er
 
 
 
Igår hade vi "fin-besök" av Sigge!
Så roligt att träffa honom igen då det inte blir allt för ofta. Hans familj flyttade för ett par år sedan till Östersund. Nikki och Sigge har hängt ihop sedan dom föddes och gick alla sina dagis-år tillsammans. Nu när dom träffades hittade dom varandra direkt och lekte bra ihop några timmar hemma hos oss. Nikki är ju helt inne på käpphästar och att pyssla med dessa medans Sigge berättade att han gärna spelar data-spel men nu blev dom plötsligt spioner ute på olika uppdrag under vår gamla ladugård. Härligt att dom ändå kan hitta gemensamma lekar, undrar hur länge det är så?!
 
 
 
Jag och Johanna (Sigges mamma) hade en träningsdejt på morgonen och jisses så roligt det var! Verkligen en kick för mej och jag njöt att få träna med en kompis igen! Så peppad man blir och sporrar sig mycket mer än man gör då man kör själv!
 
 
 
 
 
Kompisarna som blivit så stora ! Jag satt ute på altanen och överhörde deras samtal, alltså så söta !!
 
 
 
 
Sigge fick en present av Nikki vilket var boken Fy vad äckligt
 
 
En faktabilderbok om kroppens alla äckligheter: snor, svett, kiss, saliv, spya, hud, öronvax, blod, prutt och bajs.
 
Kan meddela att dom här två kidsen tyckte att den var riktigt rolig och de både facinerades och gjorde kräk-ljud då dom läste!
 
Ett tips helt enkelt!
 
Skriven av Anna Hansson och Illustration av Johanna Kristiansson
 
 
 
Perfekt med läsning som är både rolig, intressant och lärorik även under sommarlovet
 
 
 
 
Ha en riktigt skön söndag
 
 
//PIllan


Men vilken härlig present! Tack för att du tipsar! 😀





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se