Nu är den över för i år....

 
 
 
 
 
Hej på er
 
Nu kanske mina dagar kan återgå till något sånär som vanligt igen! Golfveckan avslutades nämligen i går så nu ska kommande veckan bli lugn och på hemmafronten i alla fall 
 
 
Men vilken toppenvecka detta har varit!
Bara hem och vända en snabbis för att direkt iväg igen på trevligheter. Jag har lyckats med två pallplatser och det är helt otroligt bra prestation för att vara mej! Dessutom i partävlingar så jag har varit tvungen att prestera en hel del själv
 
 
 
Tredje platsen var i tisdags med A och trots att vi inte tyckte själva att vi spelade bra så gick det ändå så pass bra alltså. I fredags skulle jag egentligen vara helt spel-ledig men fick ett infall och frågade Bosse som nappade. Vi har aldrig spelat tillsammans tidigare men det flöt på så himla bra och vi gjorde par, på par, på par plus att det även kom nån birdie
 
Så nöjda när vi kom " i mål" och förstod att det skulle hålla långt men vi höll tyst inför dem andra, så på prisutdelningen höll A på att tappa hakan när jag bev uppropad till andra plats!! hahahaha
 
Det absolut "suraste " med den placeringen var att vi hade exakt samma resultat som ettan OCH samma handicap..... jamen suck, då avgörs det på hur spelet gått på de sista 9 hålen och där drog det andra laget tydligen längsta stået...... Odds på det liksom?!
 
Fatta att vi slog A och hans spelpartner och då gick dom för vinst medans vi hade siktet inställt på att inte komma sist!
 
 
 
 
 
 
Våra fyrmanna-tävlingar har inte alls varit bra.... Vi fyra brukar verkligen alltid vara med åtminstonde topp tio och fajtas men i år vara vi långt ifrån....
 
Nya friska tag helt enkelt!
 
 
 
Igår kväll avslutade vi golfvcekan på bästa sätt med en After Golf - bjudning hemma hos familjen F. Det var hela gänget som var i Spanien i våras plus några till där
 
Vi bjöds på en sushi-buffé som var helt magisk!! SÅ HIMLA GOTT, jag åt som jag aldrig sett mat...
Massor med annan mat för de som inte gillar också
 
Efterrätter med olika tårtor, glass med bär och såser....alla var nöjda kan jag lova!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SushiHeaven!!
 
Som jag älskar detta, mumsfilibabba!
 
 
****************************
 
 
Hela golfveckan har ju varit galet varm och paraplyerna har använts flitigt som skydd för solen.... men nu när vi hade ätit klart och satt där ute och snackade så började det till och med att regna!! Helt otroligt och så precis liksom. Som vi har väntat på detta och att vi ändå slapp det under tävlingarna!
 
 
 
Idag ska vi tvätta, och plocka, städa och försöka få det här hemmet beboligt igen! Kylen ska fyllas och det ska lagas mat! Gräsmattan kommer att börja växa rejält nu av regnet och hela gården behöver en uppfräschning. Allt har liksom stått åt sidan men nu blir det ändring på det!
 
 
 
Tack för en helt magisk vecka, ser redan fram emot nästa tävling ;)
 
 
 
 
 
//PIllan


Det där sushibordet såg helt fantastiskt ut. Grattis till hållplatserna.

Svar: Tackar😃
Pernilla/Pillan

Grattis! Så duktig du är!

Svar: Hi hi....Tack!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se