Magnum med tjejerna

 
 
 
Magnum Mandel med melon och jordgubbar blev gårdagens efterrätt.
Jag kan erkänna direkt att de gånger jag ätit en Magnus-glass kan räknas på en hand.
Ni som känner mej vet att jag inte är någon choklad-älskare...mina tjejer däremot gillar glassen jättemycket och choklad innehåller den.. Stoora bitar!
Jag åt mycket frukt och en klick med glass och visst smakade det gott i sommarvärmen!
 
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Skönaste söndags-starten fick jag mej tidigt i morse.
Vaknade strax efter 06 och Nikki sussade sött där bredvid mej. Jag tassade upp och slängde på mej träningskläderna, halsade ett glas med vatten och snörade på mig löparskorna.
 
Jag är ju absolut ingen löpare men ibland så.... Sprang hela varvet ca 4,5 km utan att det kändes ansträngande alls faktiskt! Det enda som "skavde en aning" var mitt gamla löparknä på höger ben. Detta är även en av anledningarna till varför jag så sällan springer..... 5 km är liksom max innan den gör riktigt ont!
 
 
Men jag fixade det
 
 
Min målbild hela rundan är att få komma hem och yoga efteråt, den tanken får mej verkligen framåt. Jag vet hur skönt det kommer att kännas och det peppar mej
 
 
 
 
 
 
Väl hemma på altanen så kunde jag slänga av mej skor och tröja, rulla ut mattan och njuta av en underbar yoga-stund i solen!
 
Bästa starten
 
Nikki sov fortfarande och jag hann både duscha och dricka kaffe innan hon kom ned för trappan! Jag hade sagt till henne redan på kvällen att jag eventuellt skulle vara borta då hon vaknade men att Filippa ju var hemma och att jag max var borta 35 minuter!
 
 
 
 
Förmiddagen har jag ägnat åt det eviga sommar-görat dvs rensa rabatter och klippa gräs. Ändå så skönt att få röra på sig och samtidigt njuta av solen för att ligga helt stilla orkar jag inte med nu för tiden.
 
Nu är det dags att krypa in på jobbet
 
 
 
 
Hoppas ni har en skön söndag
 
//PIllan


Ser jäääätte gott ut!

Men åh vad gott det där såg ut 😌





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se