Ofrivillig viktnedgång

 
 
 
 
 
Ja det där med vikt är ju ett känsligt ämne hos många. Jag äger själv ingen våg men väger mej kanske en gång i halvåret hemma hos mina föräldrar. Egentligen tycker jag att en siffra på vågen är ganska så ointressant utan det viktiga är att känna sig stark och välmående!
 
Alla vet vi ju också att vi inte ska dra på oss extra övervikt då det kan leda till diverse sjukdomar och i det syftet kan det väl vara OK att ibland hålla lite koll på sin vikt. Men som sagt att äta bra och röra på sig då och då och istället känna efter hur du mår är det bästa tycker jag.
 
 
 
 
 
I alla fall så ställde jag mig på vågen i lördags när jag duschade hos mina föräldrar och jag hade tappat 3 kg.... detta var inte alls min önskan då jag vet att tappet beror på att jag inte har styrketränat på nästan 3 månader. Jag blev ju först sjuk där i april och sedan åkte vi till Spanien.
När jag kom hem så har jag verkligen inte tränat alls som jag brukar utan bara gått på nåt ströpass och då ofta spinning eller mina egna aerobics-klasser....
 
Dessutom har jag känt mej omotiverad eller liksom trött och med en inre stress... Sa till A att jag vet ju att energi får jag om jag åker och tränar men när jag tänker att jag ska träna så känns det lite "övermäktigt"! Detta har förmodligen med att göra att jag är stressad, först över att Filippa blev sjuk och nu sedan med allt inför studenten och sedan att vi ska flytta hem henne. Mycket som ska fixas och träningen får helt enkelt vänta tills detta är över.
 
 
 
 
 
 
Visst jag kör lite träning här hemma och försöker göra enkla pass som går snabbt så jag underhåller kroppen men den där tyngre styrketräningen får jag ta tag i snart igen.
 
Yogan hjälper mej att finna ro och andas och det är en viktig del av mitt liv, den stäpper jag inte även om jag känner mej stressad!
 
 
 
Den här veckan kommer bloggen att få vila från och med detta inlägg. Jag måste helt enkelt nyttja dygnets timmar åt annat nu. Men till veckan kommer jag förhoppningsvis att återkomma med full kraft och massor med härliga inlägg med nybakad student, god mat och festligheter!
 
 
 
Stay tuned
 
//Kram PIllan


Klokt att prioritera när du känner att du har för mycket. När det lugnat ner sig kommer kanske lusten att träna tullbaka.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se