En lördag i min smak

 
 
Igår kväll öppnade vi "semester-vinet" från Spanienresan.
PuertoAlicante en shiraz som smakade väldigt bra till grillmaten!
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Alltså maj månad lämnar inget mer att önska känns det som.... Syren och äppel-blom står i full blom (några veckor för tidigt i min landsända) solen strålar och termometern ligger över 25-strecket! Det är helt ljuvligt och jag har kommit in i sommar-blogg-blues redan, ja det brukar bli lite blogg-torka under varmaste sommardagarna då man helst inte vill öppna en dator. Därför är det just nu lite glest med inlägg här inne...
 
 
 
Tänkte i alla fall visa en del av våran lördag som föll mej precis i smaken!
 
Vi startade morgonen med att hela lilla familjen (alla utom Fillan) åkte till Hussborg för en runda på golf-banan. A premiärspelade den i torsdags men för mig och Nikki var det första rundan för i år. Banan är helt amazing bra, greenerna helt otroliga och till och med fairway är alldeles grön!
Detta är verkligen ovanligt den här tiden på året och närliggande banor har inte fått det lika bra ännu vilket resulterar i många greenfee-gäster! Kanonbra att fler får spela denna pärla och klubben får extra och oväntat klirr i kassan!
 
 
Jag och A speade oavgjort vilket inte händer allt för ofta....men kul för mej :)
 
 
 
 
Eftermiddagen spenderades här hemma då Nikki hade kompis över och dom hade vattenlekar medans jag solade lite och bara slappade!
 
 
Sedan tände vi grillen vilket också det var premiär för i år. Vi är inga "grillare" alls som många av er andra är gissar jag!?
Jag tycker att det är fantastiskt gott men tycker också att det är ett jädra stök innan maten är klar.... grillen har fått perfekt glöd men då har vi redan ätit upp maten.... samma visa varje gång :)
 
Är inte bra på detta helt enkelt men maten smakade ändå väldigt bra! Vi grillade kycklingfilé och fläskytterfilé. Till detta sallad och pommes plus sötpotatispommes en hemgjord ailoi och köpe-bea
Svennebanan, svennebanan, svennebanan......
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det ju Morsdag och jag blev uppvaktad med pussar och kramar! Någon present såg jag inte till men den skulle tydligen levereras sen.... well vi får väl se * asg*
 
Vi ska i alla fall äta middag med min mamma och pappa och jag har bestämt maten..... mamma tyckte dock inte att det var en helt okej morsdagsmiddag men hon gav med sig!
 
 
Ni får se vad det blev i morgon!
 
 
 
//PIllan


Så gott det ser ut!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se