Fredagslistan

 
 
 
Hola!
 
Det är fredag och vi har vår sista dag här nere i Alicante..... så snabbt tiden rusar när man har trevligt. Vi kom hit den 1 maj så 11 dagar har snart passerat. Vårat flyg går vid 06 i morgon bitti så det blir till att kliva upp "mitt-i-natten" men först njuta av fredag....
 
 
 
 
 
 
VECKANS BÄSTA:
Att jag är så uppfylld med energi nu. Energi från solen och värmen, energi från vänner, energi från rörelse, energi från god mat och dryck! Precis som man vil känna efter en semester-resa  -  uppfylld med liv
 
 
VECKANS SÄMSTA:
Att allt har ett slut och så även denna resa..... men det dröjer inte allt för länge innan vi är tillbaka här i Spanien igen så det får vara OK
 
 
 
 
 
JUST NU: Sitter jag vid köksbordet och är ensam uppe. Alla sussar sött i sina sängar...kl är 06.36 ja ni känner mej vid det här laget. Tidiga morna är min tid!
Snart ska jag slänga på en kanna kaffe och se om någon vill joina mej för en kopp ute på balkongen! Håller tummen hårt att det blir en riktigt solig sista dag här i Alicante!
 
 
 
VECKANS LÄSNING: Här är en grej som inte är likt mej för jag har nämligen inte läst nåt denna veckan.... jag har med mig böcker som jag tänkt plöja men jag har varit alldeles för trött på kvällen så böckerna får vänta tills jag är hemma igen! Har endast orkat scrolla på Insta och fejjan några varv....inte ens en podd har jag lyssnat på. Mycket catch up även där!
 
 
 
 
 
 
VECKANS MAT: Alltså ni anar inte hur mycket pasta jag har ätit under tiden här nere...?! Som om vi vore i Italien. Vi har ätit Tortellini med pesto och ailoi till lunch OCH middag vissa dagar! Min mage och kropp är så kolhydrat-uppaddad nu av inte bara pasta utan även massor med vitt bröd....
 
Tack kroppen för att du pallat med dessa crazy mat-dagar med glassar, vin och snacks i mängder!
 
 
 
 
 
 
HELGENS PLANER: Direkt när jag kommer hem kör jag igång med tvätten. Vill packa upp så fort som möjligt och få allt på plats ! Åka och handla hem massor med nyttig mat och laga en stor kastrull med soppa! Är så sjukt sugen på min linssoppa nu så det är galet...
Lördag kväll ägnas självklart åt Eurovision! Vi såg deltävlingen igår och Benjamin levererade verkligen bland all s**t.... så många dåliga bidrag!? Jag brukar ändå hitta några bra bidrag men i år, NOPE! Hejja Benji
 
 
 
 
 
Ha en riktigt fin fredag så ses vi i Sverige sen igen
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se