Pernilla-dagen

 
 
 
 
 
Den 31 maj är det lite av min dag, ja min och alla andra Pernillor och Petronellor. Så Grattis till oss!
Jag har fått lite Grattis-hälsningar av vänner och blommor av mamma :)
Dessutom den här underbara buketten med liljekonvaljer av Filippa, dom doftar helt ljuvligt!
 
Sprider doft i hela rummet känner jag då jag passerar dem
 
 
 
 
 
 
Det är en verklig lyx att kunna gå ut och plocka in små buketter varje dag med allt från syren, till lupiner eller ängsblommor. Undrar just vad det finns för blommor kvar när Midsommar kommer....
 
 
 
 
 
 
Jag har jobbar dag-tur idag ja alltså 8 - 16 vilket är ovant för mej.....Hela dagen blir liksom "förstörd" om man kan uttrycka sig så?! Vet att detta är precis hur många av er arbetar om dagarna men mej passar det inte riktigt. Älskar verkligen skift-gång
 
 
 
Nåväl jag swischade hem direkt efter jobbet och kokade Popcorn-soppa, en favorit som vi lagat ända sedan Filippa var liten.
Vill ni ha receptet så kika här KLICK  Ja namnet hittade jag på för att Filippa skulle äta den ;)
 
 
Vi äter den precis som i receptet med quesadillas och även en tomatsallad med mozarella
 
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom det är min dag så drog jag till gymmet efter maten, då det är bland det bästa jag vet! Faktiskt länge sedan jag svängde ett par hantlar nu....har blivit mycket av annan träning senaste tiden och innan Spanien var jag ju sjuk...så det här kändes riktigt skönt!
 
 
 
Svalkar mej nu efteråt med NOAs goda dryck med smak av rabarber och fläder, mums!
 
Ha det fint 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se