Surt firande av mamma

 
 
 
 
 
God morgon lediga måndag
 
Det här är det bästa i mitt schema att jag har ledig helg följt av ledig måndag och tisdag! Böjar inte jobba förrän onsdag eftermiddag, som en mini-semester. Att vädret är som det är gör inte heller ont!
 
 
 
Ja som jag nämnde bjöd vi mamma och pappa på morsdags-middag igår och mamma hade vissa åsikter när jag sa vad jag ville äta....men hon gav med sig ganska snabbt!
Man kan ju tycka att det var A och min pappa som skulle stå för kockandet när det var mammornas dag men då vi båda valt män som inte alls är bevandrade i köksregionen ( en kan steka falukorv och den andra koka gröt) så visste jag att det var jag som skulle ordna mat.
Jag ville inte  tillbringa mer tid än nödvändigt med att stå i köket så därför föreslog jag...surströmming! Bara att hacka lök och koka potatis och vi älskar ju dessa sura fiskar, så då blev valet enkelt
 
 
Det var SÅ Gott!
Första strömmingsmiddagen för säsongen är nästan en religös uppevelse, det njuts och mmmm:as för fullt :)
 
 
 
 
 
 
Jag och A delade en burk filéer och mina föräldrar åt en burk med hela strömmingar som alla var fyllda med rom, som dom absolut vill ha. Jag äter alltid på hårt tunnbröd medans dom äter med brödet "på sidan"
 
 
 
 
 
 
Min fina mamma som matchade rosorna perfekt denna dag!
 
 
 
 
 
Min mamma och pappa är såklart dem bästa :)
 
Pappa fick även en liten snaps till maten, den hoppade vi andra...inte förtjust i starksprit! Kan någon enstaka gång ta en hutt om det är fest och kanske kräftskiva...men jag måste bita av den många gånger....
 
 
 
Efter maten hade jag tänkt ta en runda då jag mest slappat under dagen men blev istället sittande framför tv:n och såg minnesgudstjänsten för Lill-Babs. Så otroligt vackert det var med många rörande tal, hyllningar och sånger. Sedan blev jag liksom lite tagen och det bidde ingen träning alls utan ett skutt in i duschen istället...
 
 
Nu ska jag åka och handla blommor för att fylla rabatter och krukor här ute!
 
 
//PIllan
 
 


Vilket härligt inlägg haha skrattar lite åt middagen 😜☺️Underbart ,kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se