Bara ett barn, boktips!

 
 
 
 
 
Äntligen fick jag läsa denna bok -  Bara ett barn av Malin Pesrson Giolito.
Var nog ett par år sedan jag läste hennes bladvändare Störst av allt, (som nu går som serie på Netflix) och den var ju makalöst bra! Dock har jag inte sett tv-serien...
 
Malin skriver ju på ett formidabelt sätt, älskar hennes språk och det var just det som fängslade mej i Störst av allt. Den var så välskriver och för mej annorlunda!
 
Denna, Bara ett barn är faktiskt från 2010 så en tidigare bok men lika välformulerad och spännande!
 
 
Alex Andersson är en märklig unge. Han hamnar ideligen i nya slagsmål, har svårt att koncentrera sig i skolan och sitter och somnar på lektionerna. Han pratar knappt och säger han något så svär han bara. Men en dag upptäcker hans lärare något som får henne att slå larm. Hon tror att hon har förstått varför Alex har problem

Advokat Sophia Weber får aldrig företräda några massmördare, bankdirektörer eller våldtäktsmän med ordnade familjeförhållanden och bättre ekonomi än hon själv. Hon har väntat många år på den kallblodiga brottsling som hon tycker att hon förtjänar. Hennes senaste klient Alex Andersson, sju år gammal, väger inte ens trettio kilo. Han kan vare sig åtalas eller straffas, kan inte klockan och har ingen aning om vad en advokat egentligen håller på med. Ändå är det han som ska göra Sophia Weber känd.
 
 
 
 
 
Det är en bok som skildrar nutiden, kanske till och med något som händer i din närhet, din granne.....det är detta som gör den riktigt läskig.
Det är psykisk ohälsa, socialsekreterare med regelverk, lärare med bakbunda händer, poliser som vill göra mer än de får - ja en riktigt spännande men lite "ontimagenkänsla" emellanåt
 
Oväntad upplösning;)
 
Så läsvärd i alla fall!
 
 
 
Idag är jag ledig och ska mest tillbringa tiden utomhus, så himla härligt det är just nu!
I morgon är det Mittsverige mässan här och då ska jag visa kläder för lokal butik.
Alltid roligt så en mysig helg hoppas jag på!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se