Dymmelonsdag

 
 
 
 
Dymmelonsdag är ju namnet på onsdagen innan påsk, dagen då påskfriden inleds. Detta ska vara en stilla vecka och en antydan att långfredagen är i antågande..... fast nu för tiden är den väl knappast det minsta stilla!?
I morgon invarderas vi ju av godistiggande påsk-kärringar och sedan är det väl full fart med fest och trevligheter.
 
 
 
 
 
Idag har jag fått besked angående min röntgen som genomfördes i fredags.... inte den mest uppiggande informationen direkt
Jag har skolios som är högervriden i bröstrygg och vänstervriden i ländrygg. Säkert sedan jag var liten eller kanske till och med sedan födseln.
Sedan har jag långt ner i ryggen kota L5 - S1 en bakåtroterad kotglidning och man kunde se att disken var ihoptryckt ca 7 mm.... Har därför fått en remiss till magnetröntgen. Där kan man då se hur nerver är påverkade och om något ligger i kläm
Jag får träna på typ som vanligt, fortsätta att stärka coremuskler och det är egentligen endast smärtan som stoppar mej!
 
Gissar att väntetiden för denna typ av röntgen är betydligt längre så någon gång framöver blir det väl....
 
 
Jahapp det var det...skönt i alla fall att ha lite bättre koll på läget!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se