Gott till påsk

 
 
 
 
 
 
Jag har en sådan härlig känsla just nu för jag är ledig fyra dagar, torsdag till söndag!! Åh ska bli så skönt. Jobbade egentligen i helgen men fick semester vilket passade toppen då A är bortrest....
Nu ska jag ta tag i stora vårstädningen och börja pynta för påsken.
 
Har redan slängt ut alla kuddar (många) i soffan för vädring och där får dom ligga över natten. Det ska vädras och piskas mattor, dra av några fönster, bädda renst, nya kuddfodral, blommor...ja TOTI liksom!!
 
 
 
Så kom jag att tänka på den här skagentårtan och måste tipsa er att göra den tills i påsk, så god! Jag älskar skaldjur och denna är magisk!
 
 
 
 
 
 
Botten
200 gr kavring och 75 g smält smör
 
Fyllning
200g creeme cheese
250 g kvarg
3 msk färskriver pepparrot
300 gr hackade skalade räkor
150 gr hackade kräftstjärtar
1/2 dl finklippt dill
salt och peppar
 
 
 
Smula ner kavringen i en matberedare.
 
Smält matfettet. Blanda samman matfett och kavringsmulor till en deg.
 
Tryck ut i en rund form med avtagbar kant ca 24 cm i diameter (för 10 bitar). Låt formen stå svalt i minst 1 timme
 
Blanda samman samtliga ingredienser till fyllningen, rör om noga så att det fördelas ordentligt.
 
Bre ut fyllningen över bottnen, använd en slickepott för att få en jämn och slät yta.
Låt vila svalt i ett par timmar eller över natten.
Dekorera med kräftstjärtar, räkor, rom, dill... ja precis som ni vill
 
 
 
 
 
 
Ikväll kollar jag och Nikki på finalen av Sveriges Mästerkock, spännande!!
 
//PIllan


Fint skapat och tack för recept!

Svar: Varsegod😃
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se