Morgonmåsten

 
 
 
Hej och hå sköna söndag
 
Har tyvärr vaknat några gånger under natten då det är så stelt i ryggen att det liksom tar lite emot att vända sig.... Svettats har jag också gjort, av med täcket, på med täcket om vartannat!
 
 
Klockan 06 vaknar jag som vanligt och då kan jag bara inte ligga mer, måste upp och mjuka upp ryggen, bara Måste!
Just det här med en stunds yoga på morgonen har blivit som ett gift för mej, jag blir inte riktigt människa innan jag har solhälsat och krigat 
 
 
Mornar då jag börjar jobba tidigt nöjer jag mej med kort kort rutin.
Typ lite ryggrullningar stående, armar uppåt sträck, rulla axlarna några varv
Blodgenomströmningen måste få fart innan jag kan röra mej riktigt, är SÅ stel i svanken så det nästan är löjligt!
 
 
 
 
 
 
 
Bästa är då jag är helt ledig och får vara här på min matta i tystnaden och ta det riktigt lugnt och i morse började jag med lilla kompisen tennisbollen.
Ligger på rygg med denna i svanken och låter den massera mina ömma muskler. Hårt och bra!
 
 
 
 
 
 
Mitt andra morgonmåste är frukosten!
 
Redan kvällen innan när jag lägger mej så längtar jag till detta! Jag äter nästan alltid dubbla frukostar, både när jag är ledig och på jobbet. Startar med kaffe och smoothie eller yoguhrt med bär och nötter.
Efter ett par timmar blir det ägg och nån smörgås.
 
 
 
Just nu har jag en ny utmaning med min kost och det är att inte äta nåt gluten på fyra veckor! Jag äter annars relativt mycket bröd med gluten ochäven vanlig pasta! Men nu tar jag bort det helt, gillar att ha sådana experiment
Nu innan hade jag under sju veckor helt stopp för sötsaker OCH snacks! Bara jag bestämde mej så gick det hur bra som helst, till och med att hålla sig borta från chipsen :)
På långfredagen bröt jag och åt det jag ville (fast då hade jag egentligen inte alls något sug....)
 
 
 
 
Idag blir det andra dagen på Mittsverigemässan och ännu en modevising för mej. Det gick jättebra igår!
 
 
//PIllan


det låter awesome ju :D jag behöver också utesluta gluten tror jag, men än så länge får jag inte för jag ska lämna blodprov på tisdag för att kolla om jag har celiaki eller bara mår dåligt av mjöl typ. Yoghurtfrukost och kaffe är måsten för mig :)

Svar: Aha, jag gör detta med gluten mest som ett test! Tror inte jag är allergisk😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se