God morgon fredag

 
 
 
 
Vaknade av att mobilen plingade till... 06.11
Ångrar att jag inte hade stängt av ljudet då jag äntligen sov över att klockan passerad just 06 på morgonen.... men men!
 
 
Jag går på min jobb-helg i eftermiddag och har en del att stå i fram till dess, så lika bra att komma upp!
 
 
 
Att jag har en  sådan här god frukost gör att humöret hamnar högt iaf. Så gott med bär från trädgården i morgonyoghurten! Hallon och svarta vinbär, fulla med vitaminer och de smakar verkligen himelsk då de är från egen skörd!
 
Dock är det inte mycket bär alls i år? Eller har fåglarna varit före mej?
 
 
 
 
 
 
 
Gårdagen avslutades på bästa vis nämligen med en 18-håls runda golf i strålande sol och inga myggor, eller flugor eller bromsar alls?! Så skönt
Dessutom satte vi oss på verandan efter avslutad runda och åt middag i solen. Jag tog en väldigt god ceasar-sallad och det kändes som detta kanske var sista sommarkvällen.... vemodigt om det visar sig vara rätt men det var ett väldigt värdigt slut i så fall.
 
 
Vår kollega (som flyger sådana mindre plan) hade berättat att dom var fyra plan som skulle ut på kvällen och lovat att flyga över Hussborg. Precis då vi satt där och åt så gled dom precis över oss, alla fyra planen som i en formation, likt fyra stora örnar på låg höjd!
Så häftigt!
 
Min pappa flög väldigt mycket då jag var yngre och jag minns en gång jag var med och det blåste storm då vi skulle landa.....inte så mysigt :/
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag kommer A och Nikki hem efter några dagar i Dalarna med bla kräftfiske. Hoppas dom har med sig nån smarrig fångst! är sjukt sugen på kräftor nämligen!
A har sedan Ryder cup tävlingar hela helgen så honom kommer jag dock inte se skymten av..... och på måndag börjar han jobba igen.
 
Ja i år var det inte så mycket tid för just oss två tillsammans under sommaren men jag hoppas nästa år blir lite mer "familjevänlig" !
 
 
 
 
Hoppas ni får en riktigt fin fredag
 
//PIllan


Nä du har rätt det är inte mycket bär alls! Jag passade på att plocka in lite vinbär från en buske jag såg påvägen hem, gäller verkligen att passa på! Kram😊





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se