Jag som var SÅ trött....

 
 
 
Idag slutade jag jobbet vid 13-tiden, skyndade mej hem, slängde på bikini och parkerade mej själv i en solstol.
I morse visade dock termometern bara 3 grader??! Men nu hade den stigit betydligt.
 
 
 
Lyssnade mej igenom 1500-talets kungligheter i Historiepodden. Ni vet Henrik VIII, Elisabeth I och Maria Steward. Är väldigt intresserad av alla gamla kungligheter och Tudor-ätten är något av en favorit....SÅ mycket tokigheter 
 
 
Nåväl, jag blev slöare och slöare där i solen men vid 17-tiden släpade jag mej in och lagade broccoli-soppa. Efter den blev jag om möjligt ännu tröttare och la mej i skuggan för att lyssna på Sommar med Carina Bergfeldt.
Mycket bra och gripande, rekommenderar den varmt!
 
Ringde sedan A som är med Nikki i fjällen och beklagade mej att jag var så trött och inte orkade åka och träna.... men det var väl sjutton om jag inte skulle kunna gå ett varv runt byn i alla fall?!
 
Sagt och gjort, på med shorts och tischa utanpå bikinin innan jag hann ångra mej....inget i öronen utan bara egna tankar, lite vindsus, hästgnägg och vips nu börjar skallen piggna till!!
 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma var jag mitt rätta jag igen och snabbt gjorde jag lite styrkeövningar innan lusten försvunnit!
 
Armhävningar, bra för hela kroppen!
 
 
 
 
 
Har du en gungställning där hemma? I så fall har du en riktig magmaskin!
 
 
Ni vet det där lilla mag-hjulet som är så jobbigt och effektivt, gungan funkar lika bra!
Sätt händerna på gungan, stadigt med fötterna - men på tå och glid sakta framåt, vänd tillbaka innan du tappar magstödet!
 
 
 
 
 
Benböj, utfall, grodhopp....hej vad det går!
 
 
Fick ihop en liten cirkel och vips hade jag tränat ihop ett styrkepass på ca 15 minuter! Mer behöver det inte vara och det är absolut bättre än om jag legat kvar och slappat!
 
 
Nu har jag hunnit tagit en kall dusch och känner mej som en helt ny människa.
Jag VET ju detta men ändå kan mitt motstånd ibland vara enormt , ja ofattbart stort. Måste verkligen tvinga mej själv trots vetskapen om feelgood-känslan efteråt.....
 
 
 
Ha det så bra vänner
 
//PIllan
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se