Skåp i ny färg

 
 
 
 
God morgon vänner
 
Vaknade av att Filippa tassade runt här hemma, på väg till jobbet.... låg kvar och läste en stund men nu är jag uppe med kaffekoppen i högsta hugg!
Solen kikar fram så jag bokade snabbt in en golfrunda kl 09. Tyvärr har jag ingen att gå med då alla jobbar men huvudsaken jag får röra mej nån timma och få frisk luft innan jobbet.
Förhoppningsvis träffar jag även nån boll ;)
 
 
Ja hörrni här ser ni nu resultatet av min målning som jag drog igång lite snabbt och hastigt!
Det blev helt ok tycker jag. Dock inget man behöver syna med lupp för det där med maskeringstejp och glaspartier är inte för mitt tålamod..... Men det är ju bara ett gammalt skåp, nu får det ju hänga med här hemma ett tag till.
Från början ett sådant brunt vitrinskåp som alla hade på 90-talet med en liten list med nån krusidull längst upp..... Jag betsade det i vitt för typ 10-12 år sedan
 
Nu fick det bli svart! Jag tänkte ha det grått men alla andra möbler i matrummet är svarta eller vita så det fick bli så!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den där listen högst upp plockade jag bara bort och så bytte jag knopparna mot dessa med fjärilar. Dom har jag beställt nån gång för flera år sedan, minns ej vart.....
 
 
 
 
 
 
Insidan fick behålla sin betsade färg, hade helst haft den helt vit men det här blev ändå ok...
 
Som ni ser när dörren är öppen så är spröjsen limmade på glaspartiet. Inget man bara tar bort i en handvändning! Man hade kunnat köra med varmluftspistol men Hallå jag vill att saker ska gå snabbt!
Jag började typ att plocka in i skåpet och fixa innan det var helt torkat!! That´s me ;)
 
 
 
 
 
Ja då har jag bjudit på en liten makeover, hoppas ni uppskattar!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se