Squash-biffar till lunch

 
 
 
 
Hej hallå lediga torsdag
 
 
Jag var ändå uppe i ottan och fixade lilla fröken för skola och sedan skjuts.... Sova kan jag göra på kvällen ;)
Iväg på ICA för komplettering till min lunch som skulle bli enkla squashbiffar!
 
Hade fått en stor maffig squash av svärmor och jag gillar dessa biffar så det fick det bli!
 
 
 
 
Riv ca 300 gr squash
Krama ur vätskan med händerna, noga
 
Hacka en gul lök
Hacka upp bladpersilja
Blanda ihop squash med detta plus ett ägg
Tillsätt 1 dl vetemjöl
1 dl ströbröd
2 dl parmesan eller västerbottenost
Krydda upp med muskot, salt och peppar
 
Blanda väl till en smet
 
 
 
 
 
 
 
Forma till biffar (obs kladdigt)
 
Värm en panna och fyll på med en god olivolja, ganska mycket
 
I med några biffar åt gången och grädda dem gyllenbruna, jag vänder dem några gånger (medelvärme)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lägg upp dem på hushållspapper innan du serverar med sallad och en vitlöksdressing
 
Mmmm detta är så gott och fräscht!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Filippa jobbar kväll så hon fick också denna nyttiga lunch idag!
Den stackarn har haft så mycket blåsor i munnen på sista tiden....jag säger att hon har nån brist och försöker proppa ungen med grönsaker ;)
 
Hi hi... mammor.....
 
 
 
 
 
Ha en riktigt fin torsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se