Årets pepparkaksbak

 
 
 
 
Igår var det dags för det årliga pepparkaksbaket med Kamilla och Tilda. 
Kul att även Filippa kunde vara med i år, så hela tjejligan var samlade
 
 
 
Då både jag och Kamilla jobbat förmiddag så blev baket först vid 15-tiden och då är det ju som bekant redan mörkt ute....men med ljus tända, ugnen varm och julmusik i högtalaren så blev det toppenmysigt.
 
 
I år nöjde vi oss med två degar (färdigköpt) i fjol bakade vi nämligen fyra stycken!! Vi ville prova olika fabrikat men det blev SÅ mycket kakaor.... hi hi
Vi bakar ju mest för att det är mysigt och tjejerna tycker det är kul såklart. Själva kakorna är oftast godast att köpa färdiga men nu har vi så det räcker i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja och degen är ju bara så god...! Tilda tar en tugga mellan varven av kavlingar och stansning
 
Även A kom hem mot slutet och proppade munnen full av den kryddiga degen!
 
 
 
Idag är jag ledig och ska fortsätta pynta och dona här hemma men först en skön prommenad!
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se