Första ljuset är tänt

 
 
 
 
1 advent och 1 december
 
 
Äntligen har vi nått det magiska målet och träder in i mysets mys !
 
 
Här hemma fick Nikki äran att tända det första ljuset och det är ju liksom så spännande bara att få prova att använda tändaren liksom.... jag är väldigt restriktiv med just sådana saker!
Konstigt ändå för själv tände jag upp i vedspisen då jag var typ 4 år och huserade hemma hos min farmor och farfar!
 
 
 
 
I går blev det riktigt spontant julbord för mej, Filippa och A.
Vi stack iväg till hotellet här i byn och åt av det stora och riktigt bra julbordet och det bjöds på underhållning i form av en tjej och en kille som hade en riktigt bra show. Allt från jullåtar till medley från både 80, 90-tal och fram till nutid!
 
Sedan efter maten bev vi sittande i baren och kollade på folk och hade det allmänt trevligt ända fram till midnatt. Kul att vara lite spontan ibland. 
 
Annars hade vi nog bara legat här hemma i soffan och somnat till Så mycket bättre ;)
 
 
 
 
 
 
Idag ska vi bege oss ut på den årliga julskyltningen
Vandra runt och titta i skyltfönster, köpa lotter och dricka en eller två muggar glögg. Det är ju såklart roligast för Nikki men ändå lite kul att strosa runt tillsammans!
 
 
 
 
Ha en riktigt mysig advent
 
//PIllan


Mysigt med advent 🕯️

Mysigt med första advent, och mys att fira det med barn.
Det är ju med barn julen är mysigast, deras glädje är underbar!

Svar: Jag håller med!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se