Jaha, det hade man ju kunnat räkna ut...!

 
 
 
 
Varför, varför basunerade jag ut om veckans träning sådär tidigare  veckan..... Jag hade väl redan då kunnat förstå att en sådan bra träningsvecka aldrig skule slå in!
 
 
I morse skulle jag ha slängt mej upp på spinningcykeln, följt av en skön dusch och sedan var planen att jag skulle virvla runt här hemma med mitt städ-trollspö. Huset skulle vara skinandde julrent och jag skulle sedan sätta mej ner och skriva den lååånga inköpslistan till mataffären...
 
 
Klipp till hur det egentligen blev
 
 
Under gårdagens träningspass körde jag en tung övning då jag känner att där typ högg det lite i skulderbladet men jag pumpade två reps till..... Sedan kunde jag knappt röra huvudet!
 
Jag har åkt på världens nackspärr...... :(
 
Vaknar i morse prov-vrider huvudet, nope ingen bättring
 
Så nu har jag istället ägnat morgonen åt att ligga på kyla.
Ni vet väl att mycket ryggont och nackspärr mår bäst av kyla?! då det inte riskerar att öka inflammationen så som värme kan göra. Undvik massage i det akuta skedet då det ofta kan ge en reaktion med mer värk och ökad inflammation.
 
Ja så nu blir det istället kanske lite dammtorkning på sin höjd och sedan ska jag försöka få mej själv något sånär respektabel så jag kan visa mej på jobbet i eftermiddag.... 
 
 
Buhhuuuu..... fyra dagar till jul
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se