Sista jobbdagen gjord för i år!

 
 
Annandag jul
 
Har nyss klivit ut från jobbet och faktiskt gjort min sista arbetsdag för 2019. det känns riktigt skönt! Nu är det min tur att äntligen få lite ledigt
 
 
 
Dessutom är jag ju helt solokvist och vet ni?! Jag erkänner, jag gillar det.... får man ens säga det?
 
Jag älskar min familj över allt annat men när jag får vara själv här hemma, bara styra över mej själv, äta vad jag vill, städa plocka och att allt ligger på sin plats, träna när jag vill -  hur länge jag vill, ta en promenad, ligga i soffan med Sessan på magen, Då Mår Jag!!
 
 
Har funderat över detta många gånger och det måste helt enkelt ha att göra med att jag är uppvuxen som ensambarn.
Jag är van att "rå mej själv" Inga syskon som varit i vägen, utan bara jag i mitt redan då städade rum.... ha ha minns att jag blev förtvivlad då mina små-kusiner hälsade på och stökade till!
Jag gillar helt enkelt mitt eget sällskap och har inga problem att min övriga familj reser iväg, jag vet ju att vi ses om några dagar !
 
 
 
 
Är ni less på julmaten ??
 
Inte jag faktiskt... men det beror nog på att min julmat mest består av sånt som jag älskar, lax, rökt fisk, mycket kål typ grönkåls-paj, rödkålsallad med ruccola, valnötter etc
Ingen mat jag tröttnar på i första taget
 
Här har jag svängt ihop enklaste lunchen
 
Stek upp gönkål i olja med vitlök och salt
Gö en snabb vändomelett som du fyller med kålen, addera några körsbärstomater och en smarrig smoothie!
 
 
 
 
På kakelugnen hänger denna söta krans som jag fått av mamma och på tal om henne så ska jag om en stund till mina föräldrar och äta min absoluta favorit i juletid - lutfisk!
Men detta äter jag bara vid just jul även om jag älskar det!
 
Många tycker inte det smakar så mycket men här är det såsen som man vräker på och tar rejält med kryddpeppar som gör hela skillnaden
 
 
Efter ett rejält intag ska jag ta ett rejält gym-pass, som jag längtar!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se