Svettigt framför granen

 
 
 
 
 
 
 
God morgon lördag
 
Vilka sköna dagar vi har va? 
Jag chockade mej själv rejält genom att sova 10 timmar mellan fredag och lördag, fantastiskt! Har inte hänt på lääänge kan jag lova...Måste varit någon gång med typ influenca senast.
 
 
Startade min morgon med en härlig promenad i -7 grader och gnistrande snö, frost i håret och rosiga kinder. Jamen bästa morgonen.
 
Hade ingen lust att åka till gymmet så därför blev det ett riktigt svettigt pass framför granen!
Blanda puls övningar med styrkeövnngar och efter ca 30 minuter har allt förvandlats till en svettfest!
 
 
 
 
 
 
Tränar alltid barfota här hemma vilket är ett ypperligt tillfälle att få använda fötterna som dom är menade. Startar med uppvärmning typ benböj, jogga på stället, hopprep (utan rep), skidhopp, luftbox etc.
 
Sedan kör jag igång med diverse övningar med kroppen, det är sumo-walks, plankrodd, skridsko-hopp, höga knän, utfallssteg, magövningar....
 
 
Jag vill även att ni noterar popcornpåsen där bakom soffan ;)!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Svettig men nöjd direkt efteråt! Det behöver inte vara så krångligt att träna, bara rör på dej och ev. googla upp nåt trevligt pass på youtube som du följer, där finns det mesta!
 
 
Under eftermiddag och kväll sjönk temperaturen rejält och vid läggdags var det - 17 och är så fortfarande denna morgon. Ingen promenad än i alla fall.....
Mitt gamla timrade hus ger ifrån sig höga smällar av kylan så jag sprätter högt med jämna mellanrum!
 
Men idag kommer mini och A hem för hon längtade så efter mami...
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se