Bara veggie idag

 
 
 
Hej på er
 
 
Efter att att skjutsat Nikki på skolan åkte jag och handlade massor med grönt och gott så jag kunde unna mej en riktigt härlig lunch!
Rödkål, grönkål, broccoli, blomkål, bönor etc
 
 
När inte Nikkis ska äta brukar jag gå all in på grönt, hon har fortfarande svårt att äta en hel tallrik med grönsaker. Till barn får man helt enkelt tänka lite mer att addera grönt som dom gillar typ morotstavar, broccolibuketter, vitkål, gurka i sin "naturliga form"
 
Själv äter jag allt i grönsaksväg och gillar även grönsaker i lagad form
 
 
 
 
 
 
Min nya hung up är stuvad grönkål, hur gott!!
 
 
Jag bara raspar av det gröna från stammen och slänger ner det i en kastrull tillsammans med grädde och salt, lägger på ett lock och låter det sjuda till det har reducerats och blivit lite krämigt !
 
 
Till detta blev det även rostad blomkål och broccoli, svarta bönor, rödkålssallad med citron, skivad tomat och stekt halloumi!
 
Det bästa av allt är att det blev över så jag får äta det till middag på jobbet i eftermiddag!!! Jippi
 
 
 
 
 
Ren kärlek på en tallrik, rätt in i käften och kroppen jublar!
 
 
Bestämde efter gårdagens aerobics att jag ska vila fram till och med tisdag, alltså ingen träning alls! Hjälp hur ska detta gå?!
Jag kommer dock att göra lite lätt yoga för att hålla igång blodcirkulation och hålla humöret uppe! Men inget ansträngande alls i fem dagar!
Vill känna hur rygg/ben känns utan fysisk ansträngning
 
 
 
 
 
Ha en toppentorsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se