PillerPillan med PMS

 
 
 
Hej vänner
 
 
Hoppas ni är inne i en skön helg-lunk! Själv jobbar jag...igen!
Fick ett mail från våran bemanning i förrgår att jag jobbat "för mycket" och därför fick jag en sk nolldag (ledig)  till veckan, det tackar jag för!
 
 
 
A och Nikki drog till fjällen för att åka slalom så jag har bara mej själv och katten att bry mej om i helgen, vi sköter oss så bra ;)
 
 
 
 
Något som inte skött sig så vidare är mina hormoner.... Jag har aldrig haft problem med PMS förr om åren. Aldrig förstått vad det ens är i princip.
Men de senaste 2-3 åren har detta fullkomligt exploderat?!
 
Jag förvandlas till ett monster och jag har så mycket hemska tankar och känslor som rusar i kroppen då det inträffar. Helt otroligt hur mycket vi kvinnor ska behöva stå ut med i livet. Män dom kommer i puberteten och sedan är det liksom klart för deras del....
 
 
 
 
 
 
Nu har jag i alla fall hittat på lite piller som kanske kan hjälpa mej i detta?!
 
 
 
Clean Marine for women och jag hittade det på apotea KLICK
 
Har bara hunnit äta det i sju dagar så jag kan inte utvärdera produkten ännu men den är fullproppad med "hjälpmedel" så som omega 3, flera olika B-vitaminer och även D-vitamin
 
Vitamin B2 och B6 bidrar till att minska trötthet och utmattning. Vitamin B6 bidrar till att reglera hormonaktiviteten och B2 bidrar till att bibehålla normal hud. Vitamin D och B6 bidrar till immunsystemets normala funktion.
 
 
 
 
 
PMS står för premenstruellt syndrom, vilket är en benämning för en kombination av symptom som många kvinnor lider av en vecka eller så innan menstruationen.
Trots att så många drabbas, är den faktiska orsaken till PMS-besvären fortfarande inte helt klarlagd. Tidigare trodde man att det berodde på en hormonell obalans under menscykeln, men nu tror forskarna snarare att det handlar om en överkänslighet i hjärnan för ämnen som bildas när hormonet progesteron bryts ner.
 
 
 
 
 
Fingers crossed att detta i alla fall kan lindra mina humörsvängningar så min familj slipper onödiga utbrott....
 
 
 
Ha det bra
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se