Snabbmat hos oss!

 
 
 
 
Fredag!!
 
 
Jippi va härligt, är ni lika peppade som jag på helg?! Ska bara jobba lite i eftermiddag men sedan är jag ledig i fyra dagar, låånghelg, woop woop.
Nikki ska på kalas i kväll så i morgon bitti tar vi bilen och åker upp till Vemdalen för att fira Filippa. Tar absolut med kameran för att föreviga att den lilla bebisen på 2785 gr nu ska fylla 20 år!
 
 
 
Här på bloggen blir det snabbmat a´la Pillan idag, soppa såklart!
Älskar verkligen soppor och här har ni en riktig goding som går hur snabbt som helst att svänga ihop
 
Nu känner ni mej och vet att jag alltid gör allt på en höft men själva "tanken" och inspirationen kommer här
 
 
*******************************************************
 
 
Hacka en gul lök och fräs den 
Skiva upp en palsternacka och släng ner hacket med löken (palsernackan ger soppan en underbar sötma och mustighet)
 
Skär upp ett par knippen broccoli som du nu lägger i kastrullen, Fyll upp med vatten så det knappt täcker grönsakerna. I med en tärning grönsaksbuljong och på med ett lock
Låt detta koka/ånga tills grönsakerna är mjuka
 
Nu kan du förbereda tillbehöret som är tortillabröd
 
Du fyller dem med tex skinka och ost men den här gången hade jag ingen skinka hemma så jag tog räkost och riven ost. Lägg dubbla bröd  med fyllning emellan på en plåt och in i ugn på 200 grader i några minuter. Du ser när de börjar bli lite gräddade i kanterna och osten bubblar!
 
Ta soppan av spisen och mixa med stavmixer, den här gången slängde jag även ner lite färsk bladspenat för extra vitaminer
Nu ska du ha som en lös puré
 
Tillbaka på plattan och fyll på med grädde tills du har en härlig mustig sopp-konsistens!
Salta peppra
 
 
 
 
 
 
Toppa soppan med pumpakärnor för lite crunch!
 
 
 
 
 
 
Alltså detta är så gott och snabbt och nyttigt!
 
Detta äter Nikki och på så sätt får hon i sig mycket grönsaker utan att tänka på det :)
 
 
 
Hoppas ni provar
 
 
//PIllan


Men åh detta måste jag testa nästa vecka,ser riktigt gott ut och jag tror även jag kan lura i barnen o sambon detta:)
KRAM

Svar: Yes 🤗
Pernilla/Pillan

Har du något tips på bra mat/snacks att ta med till jobbet? Något lättsamt och fräscht men som ändå ger energi till att jobba (stillasittande datorjobb)

Svar: Jag själv äter mest frukt eller nötter som snacks på jobbet. Sitter också stilla vid dator.... ibland köper jag med någon bar som jag delar upp i mindre bitar. Att dricka te med smak tycker jag kan stilla sug efter något!Gillar du ärtskidor? Det är ju supergott att tugga på :)
Pernilla/Pillan

Den soppan ska jag prova, lät jättegott!

Svar: Ja gör det😃👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se