Frukostboosta dej

 
 
 
 
God morgon söndag
 
 
 
Jag är uppe tidigt som vanligt och tar en helt lugn och avslappnad start på dagen.
Filippa har åkt på jobbet och Nikki sussar sött. Passat på att boosta kroppen med en riktigt näringsrik frukost! Som ni känner till så älskar jag just frukostar och kan äta mycket på morgonen, därför är det helt perfekt att försöka få in så mycket näring som möjligt just här (resten av dagen också såklart ;)
 
 
 
Idag blev det grekisk yogurt med söta små persikor, paranötter och honung
 
Persikorna bidrar med mycket c-vitamin och betakaroten
Paranöten har ett högt innehåll av fosfor för skelettet och magnesium för muskler och nervsystem
Honung innehåller visserligen många kalorier men som uppvägning får du helt naturliga mjölksyrabakterier som ni vet är toppen för kroppen! Även yogurten innehåller just dessa härliga bakterier som ju hjälper koppen vid inflammationer
 
För ytterligare mättnad så åt jag en majskaka med avocado kryddad med chiliflakes
 
Avocadon är sprängfylld med vitaminer, mineraler och nyttiga fetter
Chilin är inte bara god utan det starka i chilin stimulerar ett särskilt protein – Transient Receptor Potential  – i våra celler. TRP-proteinet befinner sig längst ut i cellerna, och det är det som ser till att andra viktiga ämnen transporteras in och ut.
 
Som ni ser har jag även lite juice, en skål med jordgubbar och en kopp kaffe.....
Behöver jag nämna det igen.... vitaminer och antioxidanter ÄT ÄT ÄT!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är jag riktigt mätt och belåten och ska ta tag i gräsmattan om en stund.
Jag är typ lite besatt av att klippa denna gröna matta.... Filippa tycker jag är helt crazy ;)
 
Ja men herregud vill man ha den randig så gäller det att ligga i och så är det skönt att röra på sig!
Ha ha ha jag lovar jag är inte så pedant så jag klipper med sax i alla fall!!
 
 
 
 
Ha en riktigt skön söndag vänner
 
//PIllan


Men vilken härlig frulle!

Svar: Det var den👍🏼
Pernilla/Pillan

Men vilken härlig frulle!

Åh, såg ju verkligen hur gott ut som helst!

Svar: Ja😃👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se