Sommarfavorit Caesar-sallad

 
 
 
 
God kväll
 
Jo det är verkligen en god kväll, strålande sol och effektiva Pillan i farten!
 
 
 
Efter jobb svängde jag ihop den här caesar-salladen, Mmmmm älskar!
Ja året om men då man får sitta ute och äta smakar den extra gott.
Nu ville det sig dock inte bättre än precis då vi satt oss till bords så mullrade det rejält och blåste rätt kallt..... Suck denna sommar (iaf i denna delen av landet...) men jag tvingade de andra att sitta kvar, vi måste ju passa på då det åtminstonde  var över 15 grader :)
 
Tillbaka till salladen eller egntligen dressingen. Det är superenkelt att göra egen men om man vill fuska så rekommenderar jag den på bilderna, Kens Creamy Caesar,  supergod!!
 
 
 
Efter maten skulle Nikki på kompisen Edits kalas så det blev att fixa till henne. Sedan drog jag och Filippa iväg för ett svettigt styrkepass, så skönt!
 
Väl hemma igen började jag fixa inför Nikkis kalas på lördag. Det ska vara pyjamas-party med sleepover! Övernattningen ska ske i vår lilla sommarstuga här på gården.
Där behövde röjas och städas lite så det pysslade jag med.
Sedan in i köket för att baka en kak-sort.
Filippa och Nikki hade redan bakat två sorter under dagen och resten gör jag på fredag!
 
Alla paket passade jag också på att slå in nu när Nikki ändå är borta. Alltså förr älskade jag att fixa med just presen inslagning....det har försvunnit kan jag lova...
Fy vad trist!!
 
Men nu är det gjort!
 
 
 
 
 
Massor med bacon, krutonger och kyckling tillsammans med romansallad, röd lök och riven parmesan, slurp!
 
 
 
 
 
Ja men nu känner jag mej nöjd med dagen och kan krypa till kojs med lite lättare sinne!
I morgon bitti ska jag iväg och gå en golf-runda. Sista jag hinner med inför golf-veckan som drar igång på måndag, Wiiieee längtar!!
 
 
 
 
 
Trevlig kväll
 
PIllan


Mums!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se