En afton med golf, goda vänner och mycket mat

 
 
 
 
Midsommarhelgen fortsätter ju även idag och gårdagen var en enda lång härlighetsdag!
 
Jag startade min morgon tidigt med en golfrunda tillsammans med Ove. Vi gick ut redan vid 07.30 och i bollen efter oss gick Nicke och Carina.
 
Rundan gick OK men svettigt var det.... Vid sista hål stod A och Nikki och väntade och sedan satte vi oss på Hussborgs vackra veranda och åt en superb midsommarlunch!
Så mycket gott serverades.
 
 
Sedan bar det av hemåt för lite vila och dusch för vid 15-tiden dök familjen Jonasson upp och vi sippade aperol i eftermiddagssolen!
 
 
 
 
 
Det var riktigt varmt och skönt så vi kunde äta middagen utomhus i bara ben vilket ju knappast tillhör vanligheterna på just midsommar. Dock mullrade åskan hårt och vinden tilltog efter några timmar så efterrätten åt vi inomhus!
 
 
 
Filippa fixade en gudagod marängtårta med lemoncurd och bär, satt som en smäck!
 
 
 
 
 
 
 
 
Både Filippa och Nikki var såklart med men Nikki låg mestadels i badtunnan :)
 
Filippa agerade chaufför åt våra gäster då hon själv har jobbarhelg.
 
 
 
 
 
 
 
Middagen bestod av lax, nubbesallad, västerbottenpaj, skagenröra, vitlöksmarinerad fläskfilé, potatissallad och tsatziki.
Sill hoppade jag eftersom vi åt det till lunchen!
 
 
 
Och eftersom vi startade tidigt så blev det också en tidig kväll vilket är riktigt skönt idag! Känner för ett riktigt träningspass :)
 
 
Ha en fortsatt fin midsommarhelg
 
//PIllan


Vad mysigt! Glad midsommar :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se