Semester = Bullbak

 
 
 
Måndag och min första riktiga  semester-dag....då bakas det bullar!
 
 
 
Jag bakar bullar typ två gånger per år, innan jul då det självklart blir lussebullar och på sommarsemestern. Jag bakar godsaker väldigt sällan....annat var det förr om åren, då det serverades morotskakor och muffins var och varannan dag?!
Tyckte det var skoj att baka och tydligen var det inte så "farligt" med massor med socker heller?
 
 
Nåja nu finns här en frys med ett gäng bullar för kommande fika-gäster!
Nikki blev också väldigt glad då hon kom hem från skolan.
Man minns ju själv vilken dröm att kliva in genom dörren och känna hur vanilj och kanel kittlarde i näsborrarna!!
 
 
 
 
 
 
 
Min mamma gör så himla fina bullar jämt men jag har inte lärt mej riktigt hur hon gör.....
Men den här gången fick jag i alla fall till nåt som liknade snäckor/snurror. Såklart dom skulle bli bättre om jag försökte lite oftare men Hey dom ska ju bara in i munnen och smakar bra det gör dom!
 
 
 
 
 
 
 
 
Vädret var också ypperligt för bakning då det regnade hela förmiddagen MEN nu har andra vindar kommit in och skrämt upp termometern många grader! Så himla skönt och veckan ser ju lovande ut!!
 
Jag sa ju det, jag brukar ha tur med mitt semester-väder!
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se