Semestern din träningsstart

 
 
 
 
God morgon
 
 
Idag tänkte jag peppa er och "dra valsen" om hur härligt det är att känna sig stark och uthållig och att nu i semestertid är ett ypperligt tillfälle att kicka igång! Kanske hitta tillbaka till din träning eller helt enkelt prova för att du har tid.
 
 
Ni som följt mej genom åren vet att jag älskar att träna och att jag är något av en "allätare" då det kommer till ämnet. Jag älskar att sväva fram över golvet i ett härligt aerobics-pass, jag blir endorfinrusig inne i spinningsalen, jag får ett mentalt lugn av yoga, diggar långa sköna prommenader med podd i öronen, kämpar som en galning på golfbanan med boll som egentligen inte är för en med bollsinne som en guldfisk och framför allt jag får en grym självkänsla då jag kan lyfta tungt i gymmet!
Styrketräning är verkligen för alla - gammal som ung, kvinna som man!
 
 
 
 
Tung styrketräning är dessutom toppen för att stärka ditt skelett inför framtiden. Din kropp behöver också starka muskler för att skydda leder och ligament. Jag antar att om jag inte hade varit en tränande person så hade nog min rygg klappat ihop fullständigt.... Nu klarar jag mej hyfsat då jag har en stark core (musklerna som håller upp dej)
 
 
 
 
 
 
Jag tränar inte så mycket med fokus på viktnedgång som ni vet men för dej som har det som en prio så ska du absolut lägga in styrketräning i din vardag!
 
När du styrketränar regelbundet ökar din dagliga energiförbrukning, även de dagar du inte tränar eftersom den ökade muskelmassan kräven mer energi även under vila.
 
Varva styrketräning med konditionsträning för bästa resultat. Oavsett om ditt mål är att gå ner i vikt eller inte så gör styrketräning i kombination med konditionsträningen att kroppen blir allsidigt tränad. Det är det bästa du kan göra för ditt hjärta (blodcirkulationen och blodtrycket), dina muskler och leder, skelett, ämnesomsättningen och övriga funktioner i kroppen som påverkar din hälsa i rätt riktning – vilket är den viktigaste anledningen till att träna.
 
 
 
 
 
Sommar och semester är en perfekt tid att ta tag i träningen och komma igång.
 
Nu när du är ledig se det som en startperiod där du kan lägga en del att ditt fokus på nya vanor. Träning är inte bara jobbigt, utan ger den skönaste känslan och är en investering för dej själv. Jag lovar du hinner softa med familjen och äta gott också. 
 
Att lägga en timma på ett träningspass några dagar per vecka kommer att betala sig snabbt genom ökad energi för annat!
 
 
Kom igen, semestern kommer att bli toppen :)
 
 
//PIllan


Hurtigt!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se