Min favorit vegofärs

 
 
 
 
Torsdag och nu är jag ledig i tre dagar! Jippi
Speciellt mycket jippi eftersom jag och Nikki sätter oss på tåget i morgon bitti och reser till Stockholm, så peppade!
 
 
Här vräker snön ner så den där tanken (för en vecka sedan) att helgen skulle tillbringas lite lättare klädd har ramlat bort kan jag säga. Det blir fuskpäls på om jag säger så....
 
 
 
Nåja vädret styr vi inte över men vad vi stoppar i oss har vi den största delen i själva!
Ni vet att jag brukar "tjata" om att äta mer veggie så idag visar jag upp en favorit då det kommer till färs.
 
Denna från Anamma KLICK använder vi till tacos, lasagne och "köttfärssås"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När det kommer till veggie färs så är det kanske ofta koncistensen som många har problem med. För man kryddar ju alltid upp precis som med animalisk färs.
 
Denna från Anamma är verkligen superbra enligt mej
 
 
 
 
 
Här blev den till taco-färs med klassiska kryddor och en skvätt vatten så den riktigt får "gojsa" till sig i pannan. Nikki har verkligen vant sig och anmärker inte ens att det inte är vanlig färs längre och A han får helt enkelt äta det som serveras ;)
 
 
 
 
Nu slår jag igen datorn för några dagar och önskar er redan nu trevlig helg!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se