Sol & soyamarinerad lax

 
 
 
 
Men åh alltså vilken tisdag och att jag lyckades att pricka in och vara ledig dessutom!!
 
Solen strålar från en klarblå himmel och den femte årstiden är här, VÅRVINTER. Vi har massor med snö plus sol och det har nått sista delen av mars, egentligen enda jag gillar med vinter....
 
Jag körde Nikki till skolan och tog sedan en prommenad på 30 minuter. Kl 08.30 var jag bjuden till Kamilla och Tilda i deras sommarhus (som är vinterbonat) för frukost.
 
Vi satt läänge och mumsade och drack flera koppar kaffe! Härligt
 
Sedan bestämde vi oss för en prommenad i solen (dubbelt upp för mej) och det blev en tur på 5 km. Svtten rann utefter ryggen kan jag lova
 
Blev så trött så jag la mej en stund när jag kom hem, vardagslyx helt enkelt
 
Nu har jag hämtat hem Nikki och ska även tipsa om en god middag!
 
 
 
 
 
Gör en marinad av soya, chiliflakes, vitlök och ingefära som du penslar över laxen
 
Lägg på en plåt och låt även några grönsaker gå med så har du tillbehöret oxå, plus alltid en halv citron! Denna blir så god då den ugnsbakas och du klämmer över laxen då den är klar
 
Typ 20 minuter i 200 grader
 
 
 
 
Äter den med sallad och en kall sås på creme fraiche och chilisås, mums!
 
 
Ikväll kör jag aerobics-klass och kommer förmodligen att somna ovaggad sedan
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se