Grillkväll och rysarnatt

 
 
 
God morgon söndag
 
 
Här vaknade vi av ett lätt smattrande utanför då vädret gjort en helomvändning sedan den härliga lördagen!
 
För igår hade vi verkligen en helt ljuvlig försommardag med sol och runt 22 grader i skuggan. Hela familjen fick fart under sulorna och hjälptes åt att fixa alla "utemiljöer".
Städning av altaner och utemöbler så nu är det klart. Det går väldigt smidigt då man är alla och hjälps åt!
 
Även grillen togs fram för första gången (vi är verkligen inga grillare...) denna säsong och det smakade toppen. Som ju alltid årets första grill gör.
Filippa beordrade att minst två gånger per månad ska vi grilla..... ha ha jag det kanske till och med vi ska kunna fixa!?
 
 
 
 
 
 
Ja här satt vi och vräkte i oss av middagen tills vi blev så mätta och trötta så det enda rimliga var att ge sig ut på en prommenad för att skaka ner maten och få lite ny energi inför kvällen/nattens Eurovision!
 
 
Herrejisses det höll ju på i över fyra timmar och först 01.01 var en segrare utropad OCH jag var vaken hela vägen!!!!
Världens mest kvällströtta lyckades med det otippade :)
 
 
Men ojojoj det blev verkligen spännande även om jag förstod att Lundvik inte skulle få höga poäng från folket....
Grattis Nederländerna till seger
 
Jag hade dock hellre sett Italien som vinnare, dom har trånat i så många år efter seger!
Skrällen var väl att Norge fick folkets högsta poäng!!??
 
Min favorit var rent låt-mässigt Azerbaijan som med en dos av fantasi lät lite som The Weekend !
Ja man får inte ha allför höga krav på denna festival utan får försöka hitta nåt bra att "haka upp sig på" ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag ska jag hoppa in och jobba åt en kollega så min eftermiddag är vigd åt arbete, men nu först ska jag ägna en stund åt yoga!
 
Några dagar sedan så detta blir skönt!
 
 
 
 
Ha det 
 
//PIllan


Hej! Jag röstade på Danmark och Estland. Hoppades naturligtvis på Sverige, men det fick man ju inte rösta på. Att grilla är toppen!

Svar: 😃👍🏼
Pernilla/Pillan

Mums, vad gott med grillat!

Svar: Ja jättegott😃👍🏼
Pernilla/Pillan

Åh vad mysigt och gott med grillat ☺️





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se