Jordsäckar och foppatofflor

 
 
 
 
Hej hopp vilken härlig tisdag
 
 
 
Jag får så mycket energi då solen är här och mycket energi betyder massor gjort, me like!
 
Efter jobbet satt jag fart och klippte gräs (som redan vuxit, klippte för typ tre dagar sedan...) och fyllde på med fräsch jord i alla rabatter!
Blir så snyggt med den mörka jorden, nu fattas bara lite nya växter här och där. Det får jag ta tag i så snart som möjligt
 
 
A håller på att sätta upp ett litet staket som jag tjatat om ett par år och jag ser redan att det kommer bli bra.
Inget märkvärdigt utan jag ville bara ha en del av gården lite avskärmad. Vi har så stort och med stora öppna ytor och det är inte riktigt min melodi....jag vill ha saker och ting inrutat med tydliga gränser och få lite små "hörnor" här och där på gården.
 
Inget nytt virke köpte vi heller utan tar av det som legat här under tak sedan min farmor och farfar bodde här, Återvinning vänner, återvinning ;)
 
 
 
 
 
 
Men alltså kolla in mej....i A:s för stora foppa-tofflor!?
 
Hujedamej, tur att ingen ser mej (mer än ni nu då...hahaha) och att jag bor på landet, här är det verkligen Low Fashion ute i trädgårds-svängen!
 
 
 
 
 
 
Joråsåattttt....
 
 
Men ändå liksom, man måste ju älska detta - få traska runt här, halvklädd med skitiga knän och fingrar  och njuta av solsken och plus 25!
 
 
 
 
 
 
Början på staketet ser ni där bakom mej.
Gamla gärdsgårds-störar som smälter in fint på våran lant-gård. Kommer bli bra tror jag!
 
 
 
 
 
Nu håller jag tummen hårt att alla vädergubbar har helt fel angående lågtrycket som dom svamlar om ska komma framåt helgen...!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se