Spontan spelkväll med skrattfest

 
 
 
 
 
 
Ja jisses gårdagskvällen förlängde verkligen livet med många timmar hoppas jag och idag har jag riktig värk i kinder och käke efter att ha tokskrattat i flera timmar!
 
 
 
 
Vi spontanbjöd hem gäster för en spelkväll med lite plockmat innan. Jag hade ju vunnit på vinlotteri förra helgen och ville såklart dela vinsten med goda vänner. Det blev allt från bubbel, vitt och rött vin som dracks mellan tuggorna.
 
Gjorde enkel plockbuffe med skinkor, frukter en gnocchi-sallad med jorgubbar och halloumi,, västerbottenpizza (se recept längre ned)
och så köpte vi färdig sushi!
 
Alltså så gott!
 
Efter trevlig matstund så delade vi upp oss i fyra lag och spelade HINT KLICK
Där man genom charader, rita, nynna  och tala med andra ord ska beskriva allt mellan himmel och jord!
 
Det är så himla roligt och vi slutade inte förrän strax före 01 inatt!!
 
 
 
 
 
 
 
Toppa pizza med fet creme fraiche och riven västerbotten-ost
Grädda och låt svalna
Dekorera med creme f, röd lök och rom
 
 
 
 
 
Dukat och klart för våra underbara vänner som inte alls kom med på bild denna gång....Hade på tok för trevligt för att ens reflektera över att ta fram kameran!
 
 
 
 
 
Mums fillibabba på plockmat
Bästa bästa då man ska ha spontan besök!
 
 
 
Idag är det hopplöst grått och trist ute så att bara ligga i soffan passar perfekt!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se