Välkomnat våren med middagsklubben

 
 
 
 
De sista timmarna av april spenderades tillsammans med våran middagsklubb. Det var Pelle och Stina som var värdpar och det var såklart vårmiddag!
 
 
 
Fantastiskt vackert väder bjöds vi och fick därför riktigt njuta av deras underbara utsikt tillsammans med ett glas rosé. Jag gillar vanligtvis inte riktigt denna rosa dryck men den här var väldigt god (kanske för att det var en Zinfandel som ju jag gillar mycket)
 
 
 
Förätten var en toast med röra innehållande rökt tjäderbröst.
Spännande och gott.
Har aldrig ätit tjäder men det smakade bra och såklart mest rökt men med en tydlig vilt-smak
 
 
 
 
 
Precis här vid strandkanten står deras hus, det är skuggan av huskroppen ni ser  nederkant. Mer strandnära än så går nog inte!
 
 
Underbart vackert
 
 
 
 
 
 
 
 
Till varmrätt bjöds vi på grillad lammfilé, olika grillade grönsaker och tunn skivad ugnsrostad potatis. 
 
Väldigt smakfullt och gott
 
 
 
 
Som vanligt skrapade vi ett helt gäng med trisslotter men det blev precis som alltid mest småvinster.
 
 
Paketlek har vi också varje gång och äntligen lyckades jag knipa några fina vinster!
 
 
 
 
 
 
Avslutade kalaset med en semifreddo med hallon, här var jag redan så mätt så endast halva lyckades passera ner i min mage! Men gott som sjutton var den
 
 
Ingen brasa för vår del i år men lika trevligt ändå, länge sedan jag skrattade så mycket vilket känns underbart!
 
 
 
Ha en fin start på maj
 
//PIllan


Så gott! Vi såg inte heller någon officiell brasa. Vi hade en egen eld.

Svar: Mysigt med egen brasa😊
Pernilla/Pillan

Vad härligt med vårmiddag, och perfekt med så fint väder!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se