Piffar till advent

 
 
 
 
Både igår och en del idag håller jag på att få det lite adventsmysigt här hemma. Jag har börjat i köket och matrummet för båda dessa rum känns "viktigast". Där ska det kännas mysigt och välkomnande och det mesta krutet läggs för mej på blommor (doft) och mycket ljus. Både levande ljus och lampor, typ stjärnor och liknande!
 
 
Här är det favoritdoften i form av hyacinter som får ta plats på matbordet. Alltså jag älskar den doften och kör ner näsan i dem flera gånger per dag ;)
 
 
Ska alldeles strax fixa med lite andra växter och mossa som jag varit och köpt, vill fylla på med  grönt och gärna  barr- växter, små enar och minigranar lite varstanns just nu. Så fint tycker jag.
 
Stod och klurade på julstjärnor - vita, men jag brukar aldrig lyckas med dem...de bara tappar bladen... förmodligen vattnar jag dem för mycket?!
 
 
 
 
 
 
Något annat som jag pysslat med denna förmiddag är min dator....alltså jag är så dålig på det ?!
 
Men i alla fall hade mitt säkerhetssystem ...heter det ens så?? Ja men ni fattar sånt som ska förhindra hackning osv, det hade löpt ut, för flera månader sedan! Ja sånt kan jag verkligen skjuta på tills det bara är kris, vilket det obviously var nu då datorn var helt konstig....
Men jag fick tag på en jättesnabb och duktig kille och nu är det fixat och datorn funkar fin-fint igen:)
 
Bra där Pillan
 
 
 
 
 
Ha en bra dag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se