Slutet...

 
 
 
 
Onsdag och vi närmar oss första advent med stormsteg, så himla välkommet! Snön faller dock här idag så lite ljusare tack och lov men ännu mer tack att november snart är slut!
 
 
 
Ett annat slut som jag väntat på och som jag äntligen har läst är sista delen av Millenium-serien! Har man som jag läst alla de andra böckerna bara måste man ju få veta hur det går för Blomkvist och Salander !
 
Jag gillade Lagercrantz första bok allra mest "Det som inte dödar oss" och precis som när jag skrev om den så tycker jag att han lyckas förvalta karaktärerna väl och skriver i Stieg Larssons anda!
Dock måste jag meddela att den här allra sista boken har lite för "tunn" story för att leva upp till mina höga förväntningar...
Den är absolut läsvärd och spännande från första stund men jag hade nog förväntat mej mer bara....
 
 
 
En hemlös man hittas i en park i Stockholm. Det ser inte ut att vara annat än ett tragiskt dödsfall. Men rättsläkaren Fredrika Nyman anar att något inte stämmer, och kontaktar Mikael Blomkvist.

Blomkvist blir motvilligt intresserad. Den hemlöse har flera gånger hörts muttra om Johannes Forsell, Sveriges försvarsminister. Var det bara nojor, svammel? Eller kan det finnas en riktig koppling till regeringen?

Mikael ber Lisbeth Salander om hjälp. Men efter Holger Palmgrens begravning har hon lämnat landet och går inte att nå.

Vad ingen vet är Lisbeth befinner sig i Moskva för att en gång för alla göra upp med sin syster Camilla. Hon har bestämt sig: Hon ska inte längre vara den som jagas. Hon ska jaga själv.
 
 
 
 
 
 
Nu är jag så sugen på Pascal Engmans senaste "Råttkungen", jag har verkligen fått en ny favorit-författare i honom!
 
Ho ho Tomten här har du ett tips på klapp ;)
 
 
 
 
 
Ha en riktigt fin onsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se