Hela kroppen

 
 
 
 
Hej på er
 
 
 
Hur står det till med min träning just nu? ....och ryggen?
 
Ja jag har ju fått svar på min magnetröntgen och det fanns ett mindre diskbråck plus en lite större kotglidning....dock ingen nervrotspåverkan och då opererar man inte. Utan det ordinerades fortsatt träning!
Jag har ju rätt så god kunskap och givetvis anpassar jag min träning efter mina nuvarande förutsättningar. Som jag skrivit tidigare så har jag helt uteslutit vissa övningar tex övningar som bara belastar ett ben i taget (pistols) eller marklyft som vid tung belasning blir för hög påfrestning på drabbade kotor.
 
Det jag just nu lägger mest fokus på är helkroppspass. Alltså försöker jag få till mina styrkepass så att hela kroppen blir involveraad så mycket som möjligt. Detta är mest för att jag ska effiktivisera mina pass lite mera. Under ett helkroppspass använder du många muskelgrupper samtidigt vilket innebär att du utmanar kroppen både i stabilitet och styrka men även i koordination och kondition.
 
Människans kropp har anpassats under många år för att fungera som en enda enhet som kastar, hoppar, springer, drar och lyfter och för att få bästa effekt behöver dina muskler få arbeta tillsammans. Genom att träna funktionellt med hela kroppen bygger du upp styrka i alla muskler, även de mindre, vilket i sin tur minskar risken för att du ska kompensera med fel muskler och skada dig.
 
Visst finns det dagar då jag bara vill "kötta på" med axlarna och biceps och då gör jag självklart det men jag älskar ju att variera mej och därför kör jag lite mer funktionellt och helkropp just nu.
 
 
Ha det fint
 
PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se