Premiär...eller tjuvstart!?

 
 
 
 
Helt omöjligt att stå emot en flaska julmust när affären redan plockat fram...!
Men jag och Nikki sa till varandra att detta få liksom vara en engångsföreteelse, nu väntar vi tills efter allhelgona i alla fall :)
 
 
 
Älskar verkligen julmust och njuter så av första glaset, mmmm!
 
Till detta blev det tacosallad med nachos, riktig fredagsrätt. Gillar att göra det lite mer som en sallad och som sagt ta några nachos-chips till istället för som vanligt med tacobröd.
 
Igår var vi även på månskensprommenad till Tjärnmyråsstugan som är i Friluftsfrämjandets logi. Man går i mörkret med pannlampa och framme vid stugan serveras gulaschsoppa och äppelkaka. Månen sken så vackert men utan ficklampa skulle man ändå vara "chanslös" för oj oj vad mörkt det är inne i skogen!
 
Sedan blev det Idol för hela slanten. Har inte funnit någon riktig favorit ännu men visst är några riktigt duktiga.
 
 
 
Idag har jag varit duktig och städat kylskåpet!
Ni vet rensat,  plockat ut allt, rengjort alla hyllor och fack. Sedan gapade det ganska tomt så iväg på ICA så nu är det härligt uppfyllt. 
Middag blir fläskfilégryta och ugnsrostad potatis!
 
'
 
 
Älsklingsdrycken .... eller i alla fall två gånger per år, jul och påsk!
 
 
 
A har åkt till Kalmar för finalspel i golf. Han och Pär har tävlat i nåt seriespel hela sommaren och nu representerar dom Norrland.
Vinnaren idag får åka till Spanien och göra upp i mitten av november... Men nu är det så här att dom där två herrarna redan åker och tävlar i Spanien (annan tävling) redan i morgon!!
 
Dom är borta ända tills nästa söndag så jag är hemma och roddar själv men jag har sån hemma-älsk just nu så jag knappt är avundsjuk.... (knappt alls ;)
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se