Te, dadelbollar & tips

 
 
 
Te för mej är verkligen årstidsbetonat
Höst = te
 
 
 
Ja precis så är det, under vår och sommar dricker jag det nästan aldrig men nu när löven faller då står vattenkokaren på ofta. Älskar att mysa med en kopp gärna med lite honung och mjölk. Gillar de flesta te-sorter men just nu är jag extra förtjust i helt vanlig earl grey.
 
 
Något som också fick göra en come-back var dessa dadelbollar. Länge sedan jag gjorde dem och tyckte det kunde vara trevligt med en låda i frysen!
Recept har jag flera olika och har visat er tidigare men om jag ska ge er det mest "barnvänliga" som liknar vanliga chokladbollar så tipsar jag om dessa KLICK
 
 
 
 
 
Goda små rackare, dessa har jag dock nötter i och blandat dadlar och aprikoser!
 
 
 
 
Ett tips i förkylningstider är denna nässpray. Det är ju en helt naturlig saltlösning med  samma saltkoncentration som i vår kropp, vilket gör lösningen extra skonsam mot nässlemhinnorna och skapar inget beroende.
 
Jag använder den nu för att hålla näsan ren och försöka förebygga från baciller och eventuell förkylning. Alltså den är inte som en nässpray med avsvällande effekt utan mer för att förebygga.
 
Jag gillar den och näsan tar tacksamt emot några duschar om dagen!
 
 
 
 
 
 
Ni kanske minns att jag är väldigt intresserade av kungahus, speciellt då gamla och gärna från 1500-1700 talet. Favoriten är Tudor -ätten med Henrik VIII i spetsen.
 
Nu blev jag tipsad om en serie på NETFLIX som handlar om Maria Stuard som ju var systerdotter till honom.
REIGN heter denna underbara serie och jag är lite besatt just nu....kan inte sluta titta! Älskar sådana vackra kostymdraman och alla tokigheter dom hade för sig på den här tiden.
 
Den hade premiär redan 2013 så den har några år på nacken, men SÅ bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja riktigt mysiga tider just nu och vädret är bara grått och trist och då blir jag liksom ännu mera sugen på att bara kura inne med varmt te och bra serier att titta på.
 
 
 
Hoppas ni får en bra dag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se