Italienska smaker på maten

 
 
 
 
 
 
Igår lagade jag en smarrig middag med italienska smaker!
Tanken var att jag skulle avnjuta denna middag i min ensamhet men döm om min förvåning när mobilen ringer och A meddelar att dom är på väg hem igen?!
Alla Nikkis kompisar åkte också hem i går så då ville inte hon vara kvar längre, så efter skotertur på fjället packade dom och kom hem en dag tidigare.
Jag blev glad att få hem dem igen och vi kunde njuta maten tillsammans.
Dessutom korkade vi upp en flaska vin ;)
Efter middagen tog vi en skön prommenad och Nikki cyklade. Härligt att få röra sig innan man sjunker ner i soffan. 
 
 
Receptet på maträtten hittade jag här KLICK Det var riktigt gott och vi åt det tillsammans med ris.
 
 
 
 
 
Dock blev det ett spanskt vin men det passade väldigt bra till rätten.
 
 
Anciano Gran Reserva Tempranillo
 
Sötfruktig doft och smak av mogen torkad frukt, tydlig fatkaraktär och inte alls strävt
 
Riktigt gott och för bara 89 kr så är det ett fynd
 
 
 
Nu ska jag bege mej mot jobbet denna söndag eftermiddag
 
 
//PIllan


Det ser verkligen lockande, och vad härligt att få sällskap också :D när man inte väntat sig det!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se