Påskveckan är här

 
 
 
God morgon måndag och äntligen är påskveckan här!
 
 
Påsk är min absoluta favorit-högtid men i år blir det liksom inte alls som vanligt... vi brukar alltid hänga hela släkten på min mammas sida uppe i fjällvärlden med fisketävling, skoteråkning, grillning och lekar.
Men i år har vi ännu inte ens bestämt till 100 % riktigt vad vi ska göra... Inget släkt-kalas i alla fall!Eventuellt åker vi upp till Vemdalen och hänger i stugan där. Tar några turer på längdskidor och bara är eller så stannar vi hemma helt enkelt!
Eftersom man inte får reda på om sökta ledigheter förens alldeles innan så vet jag inte ännu om jag får ledigt på fredag. Jag slutar mitt på dagen på torsdag och då skulle vi ju helst vilja åka redan då i så fall...
 
Men det är bara att ta dagen för dag just nu!
 
Något jag vet är att jag ska överäta sill och lax och skölja ned det med massor med påskmust, så gott!
 
 
 
 
 
 
 
Har gjort lite påsk här hemma med ris både ute och inne, lite påskliljor här och där och igår var jag ute och krattade gården.
Det blir så himla fint när det är ny-krattat, älskar vårkänslan. Säkert kommer det nog ändå att komma snö någon fler gång men det hör april till.
 
 
 
Nu startar vi den här veckan
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se