December, då fikar vi!

 
 
 
 
 
Är det någon gång på året som jag tillåter mej fika både vardag och helg så ör det i december månad!
Det blir en kaffe med något sött nästan varje dag..... Men det är OK eftersom jag annars är väldigt återhållsam. Jag tror och hoppas att min kropp pallar lite mer socker en kortare period. Skulle däremot min mage säga ifrån så drar jag ned direkt!
 
 
Igår var det ju lucia och då blev det något av ett saffrans-race här i fika-väg.
Lussebullar med mandelmassa, saffrans bisscoti det ljuvligaste saffranstopparna och lite peppisar.
 
Alltså saffranstopparna med choklad, Så Lätta att göra men Så Goda!
 

Det här behöver du: 
1 kuvert med saffran
100 gram smör
4 st ägg
2 dl strösocker
400 gram kokosflingor

Garnering: 
100 gram mörk choklad

Gör så här: 
Sätt ugnen på 175 grader. Stöt saffran med en tsk socker i en mortel. Smält smöret. Rör ihop ägg, socker, saffran vänd ner det smälta smöret & kokosflingorna.
Blanda ihop smeten och låt den svälla i 15 minuter.  Forma små toppar av smeten, ställ topparna på bakplåtsklädd plåt. Grädda dem i ca 10  min. Eller tills de får vacker färg.

Smält chokladen och doppa foten och ringla lite över topparna

 

ÄT o NJUT

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Nu är det måndag igen och jag och Filippa dejtade upp i gymmet tidigt i morse.
Körde armar och axlar och jäklar vilken pump vi fick. Musklerna var stenhårda och en riktigt skön känsla, älskar pump.
 
Väl hemma så har jag haft min self-treat dag med njutet i badrummet. Skrubba, maska, fila, peela etc etc Så härlig start på den här veckan!
 
 
 
Nu ska jag strax in i möte med jobbet
 
 
//PIllan


Så gott det ser ut, och så kul att du delar med dig av recept!
Kramis

Svar: Ja hoppas du provar! Smaskens
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se