Julig ljuvlighet

 
 
 
 
 
Min vackra vita amaryllis blommar så vackert just nu! Fick den av mamma i present i mitten på november och visste inte alls vilken färg den skulle visa sig ha och jag blev så glad då jag såg att den var vit.
Tror aldrig jag har haft en vit amaryllis tidigare.... Dom är ju ljuvliga dessa blommor!
 
 
 
 
Jag har så kallade extraturer måndag, tisdag och onsdag i jobbet och i rådande pandemi så får vi vara hemma då vi har dessa.
Jag kopplar upp mej mot eventuella möten men annars så finns jag bara tillgänglig om något skulle hända. Vi ska kunna inställa oss inom 30 minuter.
Jag kliver upp tidigt och gör mej klar men just nu är det inga sjukskrivningar på mitt jobb, vilket ju är toppenbra! Det är så skönt att få vara hemma och slippa vara bland andra människor mer än nödvändigt just nu. 
 
 
Det händer ju liksom inte alls speciellt mycker över lag nu.
Dagarna ser likadana ut hela tiden mest och man umgås inte med någon.....
Jag träffar ju ganska många i mitt jobb eftersom vi är en stor arbetsplats och sk samhällsviktig sådan så vi måste vara på plats då vi arbetar operativt.
Annars försöker jag verkligen minimera antalet jag träffar. Och som sagt väldigt skönt när man får sitta hemma helt själv!
 
 
 
 
 
 
Idag har vädermeteorlogerna hintat att solen eventuellt skulle kunna visa sig.
Blir det så sticker jag ut på en promenad!
Annars har jag istället tagit mina rundor när det är mörkt ute, morgon eller kväll. Känt att hellre gå i mörkret än det där trista grå som varit dagtid....det gör mej bara trött!!
 
 
 
Ha nu en fin tisdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se