Pepparkakor check

 
 
 
 
 
 
 
Igår var vi lediga både jag och Filippa så då passade det perfekt att baka årets pepparkakor!
 
 
Alltså den doften som köket sakta fylls upp med allteftersom plåtarna gräddas....
Dofter är verkligen det bästa med julen. Jag fullkomligt älskar kryddiga dofter och saffran, peppisar, hyacinter och nejlika gör hela julen !
 
Själva bakningen är väl inte favoriten utan detta gör jag enbart för mys-känslan. ...
 
 
 
Efter bakningen drog jag och Filippa iväg till gymmet.
Jag var lite orolig att det skulle vara "folk" där men vi var helt själva en eftermiddag! Skönt, bara att traska in, sprita och köra ett gött ben-pass.
 
Vi har ju valt att fortsätta träna på gymmet och är annars där tidigt på morgonen då ingen annan är där.  Vi velade länge hur vi skulle göra men till slut blev det att träna där då det betyder mycket för oss och vår hälsa, både mentalt och fysiskt. Vi utsätts alla  dagligen för val just nu och lätt är det inte....
 
 
 
 
 
 
Idag har vi redan andra advent och jag ska faktiskt åka och titta på en ny bil...ja inte en ny-ny men en ny för mej.
Min gav ju upp förra helgen och nu vill jag inte lägga mej pengar på den utan måste se mej om efter en n ny. Tyvärr bor jag så till att jag är beroende av en bil.....
 
Vi får se om det är något att ha idag. Jag tar med mej pappa som är expert i ämnet då mina enda krav är att den ska rulla utan direkta komplikationer !!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se