Snabbmat a la Pillan

 
 
 
 
God morgon måndag
 
 
Jag har hunnit varit in och jobbat en kort sväng och är nu hemma igen...jag har något som vi kallar extratur och då man har dem så ska man i dessa tider hålla sig hemma om inte något händer.
Min kollega som har ordinarie tur hade ett sjukt barn och behövde kompa lite på morgonen så därför blev det en sväng in på jobbet.
 
Nu sitter jag hemma igen och inväntar ett möte som jag ska koppla upp mej mot så småningom.
 
 
 
Under tiden ska jag ge er tips på smarrigt middags-tips!
 
Jag älskar att äta olika röror och gärna i ett tortilla-bröd, ja en wrap helt enkelt och här kommer en favorit
 
Ta antingen en färdig-grillad kyckling eller så steker du på små bitar av filé som jag har gjort här.
Blanda med creme fraiche (jag använder minifraiche) lite majonäs, äppelbitar, röd lök, paprika, fetaost. 
Krydda upp med mycket curry, salt och peppar
 
Fyll upp ett tortilla-bröd, rulla ihop och ät!
 
Så gott och mättande
 
 
 
 
Krispiga äpplen tillsammans med curry, love it
 
 
 
 
Här har du en snabb och god måltid!
 
 
 
 
Perfekt att ha en låda med fyllning med sig till jobbet och bara ta med ett par tortillabröd och du har en perfekt matlåda
 
 
 
 
Jaha vad ska jag mer snacka om idag då.... jo just det, det bidde ingen bil igår.... Hon som ska sälja var förkyld så vi sköt på titten hel enkelt!
Jag googlar begagnade bilar hela tiden nu men det är egentligen ingen panik då jag har mammas bil till mitt förfogande.
 
 
 
Ja men då får ni ha en bra start på veckan
 
//PIllan
 


Men nej så smart! Måste helt klart förberda en röra och ha i kylen för de stunder där jag inte orkar eller hinna laga mat :)

Svar: Ja det är toppen👍🏼😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se