Blommor och vin

 
 
Lördag och en helt strålande sådan!
 
 
Alltså man kan inte fatta att det är mitten av februari.... solen strålar och termometern visar flera plusgrader, fåglarna kvittrar och det spritter liksom i min kropp!
 
 
Var ute på en lång prommenad och jag fick klä av mej under vägen ...?! Svetten rann längst pannan och ryggen och ändå hade jag en tunnare vindjacka.
Men ett angenämt problem, värre verkar det ska bli i morgon redan då en ny storm väntas in över stora delar av landet. Det där med blåst är bra onödigt i mitt tycke.
 
 
 
Well well jag sitter här ensam och äter gårdagens rester av fläskfile´grytan och sippar på ett glas av detta goda vin. Måste helt enkelt tipsa om det för jag blev verkligen förtjust!
 
 
De Bortoli Family Reserve från Australien.
En cabernet sauvignon på 14,5% till priset av 119 kr
 
Mycket fruktig doft med fatkaraktär, inslag av svarta vinbär, örter, plommon, ceder, mörka körsbär, choklad, tobak och vanilj
Drickes med fördel till kött
 
 
 
 
Så vackra anemoner i blått och cerise piggar upp här bredvid
 
Älskar anemoner, ranunkel och pioner!
 
 
 
 
 
 
A åkte till fjällen för lite skoteråkning, där finns det i alla fall snö så det räcker. Här hemma är det bara is så skidor och skoter är bara att glömma...
 
Nikki har en kompis här för sleep-over och vi ska självklart bänka oss framför Mellon om några timmar!
 
 
 
Trevlig kväll
 
//PIllan


Hej!
Hoppas allt är bra med dig! 😊

Jag driver en blogg där jag försöker sprida kunskap, normalisera allt om autism och hjärtfel. Min son föddes med 5 allvarliga hjärtfel och har även autism. Följ hans resa genom allt! ⭐️ Om du är intresserad av detta, får du gärna in och kika!

Ber om ursäkt om du inte gillar såna kommentarer 😊





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se