Förmiddagsledigt

 
 
Onsdag
 
Så skönt med varierande arbetstid , ja jae vet att jag ibland tjatar om detta men jag älskar det!
Idag börjar jag jobba 13.30 och har därför kunnat ägna morgonen åt träning. Sedan hem för dusch och påfyllning. Hunnit städa kylskåpet, kan vara det tråkigaste men jag försöker göra det ganska ofta så det inte blir äckligt! Väldigt tillfredsställande när det är gjort och man öppnar upp och det är fresch fresch!!
 
 
Precis börjat på boken på bilderna så jag kan inte ge något omdöme ännu... men har vänner som läst och gillar plus att den sålts i över 1 miljon ex i USA.
 
Innan ni tog oss av Lisa Wingate
 
Memphis, 1939. Tolvåriga Rill Foss och hennes fyra yngre syskon bor med sina föräldrar på en båt på Mississippifloden. När deras föräldrar tvingas åka till sjukhuset en stormig natt lämnas Rill kvar för att passa syskonen. Men helt plötsligt dyker främlingar upp. De sliter med sig barnen och placerar dem på barnhem, och syskonen är övertygade om att föräldrarna snart kommer för att hämta dem. Snart går det dock upp för dem att verkligheten är bra mycket brutalare än så.

Aiken, South Carolina, nutid. Åklagaren Avery Stafford råkar snubbla över oroväckande information och börjar nysta i sin familjehistoria. Vad var det egentligen som försiggick i Amerika mellan 1920 och 1950? Och hur är hennes familj inblandad i Georgia Tanns adoptionsverksamhet?

Baserad på en av Amerikas mest ökända skandaler där Georgia Tann, föreståndare för Memphis barnhem, kidnappade och sålde fattiga barn till rika familjer över hela landet. Lisa Wingates hjärtskärande men samtidigt hoppfulla och vackra berättelse påminner oss om att vart ödet än för oss, glömmer vi aldrig varifrån vi en gång kom.
 
 
 
 
 
Dagens kalla lunch bestod av yoghurt med granola och jordnötssmör, blodapelsin och äggmackor med majonäs. Mums!
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag börja att rensa på Nikkis rum.... ett evighetsprojekt.... men det är bara att kavla upp ärmarna! Kläder som hon växer ur, leksaker som bara ligger etc etc
 
 
 
Ha en strålande onsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se