Kikärtsgryta

 
 
 
Hej soliga lediga onsdag
 
 
Startade med spinning följt av multi-pass som är styrka plus flås. Härligt att väcka kroppen direkt på morgonen. Sedan fick jag sådan energi så jag har börjat städa och då menar jag STÄDA på riktigt i min walk in closet och har tagit mej ut i sovrummet.
Ni vet jag tar ut allt och rensar, dammar, torkar, vädrar. Fy f-n hur kan det finnas så mycket damm... jag städar ändå flera ggr i veckan!!??
Men när solen lyser och är så låg som den är just nu blir det nästan olidligt att se allt...
 
 
Ja ja nu ska ni få ett veggie-recept som jag lagade förra veckan
 
1 morot
1 palsternacka
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
olivolja
1 msk curry
1 tsk spiskummin
1 tsk chiliflakes
halv liter vatten
400 gr krossad tomat
1 buljongtärning
1 frp kokta kikärtor
 
 
Skala alla grönsaker, hacka dem och fräs i oljan
Tillsätt kryddor och låt allt ta smak
i med vatten, krossade tomater, buljongtärning och låt puttra ca 15 minuter
Häll sedan av kikärtorna i ett durkslag och tillsätt dem i grytan, låt gå ytterligare ca 5 minuter
 
 
 
 
 
 
 
 
Servera grytan som den är eller med ris och bröd. En klick yoghurt blir toppen till!
 
 
Nu ska jag fortsätta städandet och även åka iväg med lite kläder som jag rensat ur... Härliga känsla
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se